Now loading.
Vă rugăm aşteptaţi.

Menu

O nouă toamnă, alte începuturi pe drumurile educației

Prima paginăAnunţuriO nouă toamnă, alte începuturi pe drumurile educației
Prima paginăAnunţuriO nouă toamnă, alte începuturi pe drumurile educației

O nouă toamnă, alte începuturi pe drumurile educației

publicat în Anunţuri

Septembrie 2022

O nouă toamnă, alte începuturi pe drumurile educației

 

În calendarul simbolic al unui an, luna septembrie primește mereu multiple sensuri profunde, în armonie cu ideea de școală, de educație, cu un dificil proces al devenirii prin cunoaștere, prin știință și cultură.

Cu aceleași emoții, părinți și copii, profesori și studenți, absolvenți, tineri sau maturi, învăluiți încă în melancoliile și amintirile școlii în care ne-am format, toți ne regăsim în universul superior și nobil al învățăturii. Pentru că lumea și viața, în complexitatea lor, sunt “școli ale cunoașterii și devenirii”, cu atât mai mult etapele concrete de studiu și învățare, de început al ființei prin parcurgea anilor de școală trebuie să primească atenția responsabilă a societății, sprijinul și prețuirea pentru un domeniu social fundamental.

Nostalgiile toamnei, stacojiul sau ruginiul frunzelor, tristețea structurală a unui anotimp care vorbește despre sfârșituri... se estompează  odată cu emoția și freamătul începutului de an școlar. Septembrie înseamnă, paradoxal, un timp inaugural, reluarea unui ciclu educațional, zodia unui început de poveste, de drum prin anii de școală, prin labirinturile împlinirii sinelui și ale educației. Septembrie adună și  vibrația întregii noastre comunități negruzziste, care știe că timpul efemer se măsoară și se salvează prin visele, idealurile și, mai ales, prin împlinirile copiilor noștri.

Anul școlar pe care îl deschidem trebuie să dăruiască alte file de experiențe inedite, de studiu și noutăți științifice, de bucurie a descoperirii... Orice început de an școlar vrem să fie un timp al unei geneze simbolice, reluarea unui ciclu educațional, aflat dincolo de rutină și monotonie. Continuăm proiecte, idei, asumăm valori, dar trebuie să fim mereu creativi, deschiși, critici și novatori prin ceea ce conturăm în lumea școlii, în ipostaza de profesori, diriginți sau directori, care valorizează și resemantizează fiecare etapă parcursă.

În această pulsație generală, Colegiul Negruzzi rămâne spațiul fundamental al devenirii  intelectuale, morale, umane în general, școala noastră a fost mereu drum spre cunoaștere, explorare în universul științei, mirare în lumea fascinantă a artelor, căutare a unor răspunsuri relevante la întrebări nesfârșite, descoperire și modelare de vocații, modele de profesie împlinită cu pasiune.  Filosofia noastră educațională  asumă faptul că  “arta supremă a profesorului este de a trezi bucuria exprimării creatoare și bucuria cunoașterii” ( A. Einstein), știind că “a preda bine înseamnă a deștepta îndoieli în sufletul elevului, a-l antrena întru disidență”( George Steiner). Ne propunem, astfel, să-i învățăm mai departe pe tineri ce înseamnă bucuria cunoașterii, a adevărului, dar și îndoiala, interogația, gândirea critică, asumarea responsabilă a unui rol social...

În dialog cu elevii, cu o tinerețe sufletească miraculoasă, profesorii negruzziști își duc mai departe menirea de a educa bine și temeinic, de a-i învăța pe cei care intră în acest colegiu prestigios cu același devotament discret, dăruindu-se cu noblețe și pasiune generațiilor de copii sau adolescenți, deși deseori societatea, “cetatea” recunoaște mai puțin munca aceasta de ardere interioară și finețe sau amână mereu măsuri necesare pentru a eficientiza sistemul educațional și pentru a oferi recunoașterea necesară.

Dincolo de recunoașteri târzii și aprecieri în agora, elevii noștri sunt importanți și nouă ne pasă dacă școala este pentru ei un loc sigur și miraculos, dacă aici trăiesc starea de bucurie, de fericire prin activitățile și dialogurile pe care le propunem, în atmosfera pe care o vom crea și recrea anul acesta, ca totdeauna, de altfel, pentru că nu doar profesionalismul și rigoarea științifică trebuie să definească procesul de educație, ci, în egală măsură, și comunicarea afectivă, talentul pedagogic, știința de a înțelege vârste diferite, aspirații și idealuri, niciodată aceleași în diversitatea și complexitatea naturii umane.

“E toamnă în cetate”, pare să se repete un ritual de toamnă, dar el nu este niciodată același, pare să fie un septembrie similar, sentimental și, poate, previzibil, dar fiecare toamnă are vibrația ei, adunând vocile copiilor, ale tinerilor care o întâmpină,  fiecare toamnă numără alte frunze și melancolii, alte visuri de tineri, de mentori și discipoli, alte emoții în fața unor începuturi, pe care le dorim rodnice și inspirate.

 

Un an școlar încărcat de bucurii, de succese și de roadele bogate ale cunoașterii!

 

Cu încredere și speranță în valorile negruzziste, în sensurile școlii, profesor dr. Camelia Gavrilă, directorul Colegiului Național “C. Negruzzi”

04 09, 2022