Proiectul COMENIUS BILATERAL- COM-12-PBL-53-RO-FR (septembrie 2012 – august 2014)

Tema: Collaborative contribution to Wikipedia content on fantastic creatures in Romanian and French cultures” /Elaborarea comuna de materiale pentru platforma Wikipedia pe tema creaturilor fantastice din culturile romana si franceza

Institutia coordonatoare: Colegiul “Costache Negruzzi” din Iasi, Romania

Institutia partenera: Collège “Georges Courteline” din Paris, Franţa.

Profesorii coordonatori: Gianina Artenie si Cristian Elenin

Profesori colaboratori: Denisa Manoiu si Anca Voicu

Elevi participanti: 20 de elevi de gimnaziu (clasele a VI-a , a VII-a si a VIII-a)

Mobilitati planificate: 24 martie- 6 aprilie 2013, gazda: Collège “Georges Courteline” din Paris, Franţa.

13-26 octombrie 2013, gazda: Colegiul “Costache Negruzzi” din Iasi, Romania

LINK PROIECT – AICI

Colegiul “Costache Negruzzi” si-a depus in cursul anului scolar 2011-2012 candidatura pentru obtinerea finantarii unui proiect bilateral Comenius. In urma evaluarii efectuate de catre Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP), proiectul “Collaborative contribution to Wikipedia content on fantastic creatures in Romanian and French cultures”, initiat de catre cadre didactice de la Colegiul “Costache Negruzzi” din Iasi si Collège “Georges Courteline” din Paris, Franta, a obtinut un grant pentru un schimb cultural ce va consta in mobilitati de elevi si profesori, vizite de lucru, vizite culturale si activitati educative specifice pe tema proiectului.

Initiativa vizeaza crearea oportunitatii la elevii din Iasi si Paris de a se implica in toate etapele conceperii si realizarii unui proiect comun. Va fi ocazia pentru ei de a-si dezvolta abilitatile lingvistice prin folosirea limbii engleze ca limba straina de contact, si de a dobandi notiuni de comunicare in limbile partenerilor, respectiv romana si franceza. Scopul final este crearea de pagini Wikipedia in cele 3 limbi amintite, avand ca tema reprezentarile creaturilor fantastice in ambele culturi, cu precadere, Vrajitoarea.. Acesta va fi prilejul pentru elevi de a intreprinde cercetari legate de acest subiect, urmand sa se intalneasca in cadrul mobilitatilor pentru a realiza transferul de cunostinte si a elabora un text comun pe baza punctelor de divergenta , dar mai ales de convergenta dintre productiile lor.

Principalul vector al comunicarii va fi platforma colaborativa PiratePad.net , pe care fiecare echipa va afisa informatiile si va oferi partenerului posibilitatea de a le verifica si de a comunica propriile observatii, intr-un proces de transmitere continua si reciproca a datelor.

Intr-o prima etapa, se va proceda la selectia celor 20 de elevi participanti (plus 2 rezerve) pe baza criteriilor si in conditiile afisate pe site-ul colegiului si la afisierul de proiecte europene.

Dupa activitatea de culegere de informatii, de selectare a materialelor – texte, filme, reprezentari grafice etc.- cei 20 de elevi romani insotiti de 4 cadre didactice vor face in cursul lunii martie a anului 2013 o deplasare la partenerii francezi, impreuna cu care vor elabora primele pagini Wikipedia cu sinteza muncii colaborative, in limbile franceza, romana si in engleza ca limba de lucru. Se vor stabili de asemenea noile obiective si calendarul pentru activitatile urmatoare.

In cursul lunii octombrie a anului 2013, partenerii francezi (30 de elevi insotiti de 4 profesori) vor veni in Romania. Impreuna cu elevii romani, ei vor stabili varianta finala a textelor care vor completa paginile Wikipedia, si de asemenea vor prezenta programe artistice pe tema Vrajitoarei, vor organiza o expozitie de obiecte specifice acestor personaje, o expozitie de fotografii si vizite culturale.

Criterii de selectie elevi pentru participare la proiectul COMENIUS

  • abilitati deosebite de comunicare in limba de lucru a proiectului (limba engleza) cat si limba de comunicare a partenerilor (limba franceza)
  • abilitati de lucru pe calculator (tehnoredactare, editare text, design fotografie, grafica, film)
  • performante scolare deosebite, participari meritorii la olimpiade si concursuri (in baza portofoliului)
  • toleranta, flexibilitate, disponibilitate la dialog, socializare si lucru in echipa
  • curiozitate intelectuala, capacitate discursiva, argumentativa, spirit de initiativa
  • implicare in proiecte, activitati de voluntariat, alte activitati extrascolare
  • disponibilitatea familiei de a oferi gazduire elevilor din tara partenera precum si de a sprijini activitatile proiectului pe durata desfasurarii lor in tara (octombrie 2013)
  • stare buna de sanatate
  • varsta intre 12-17 ani

Criterii de selectie profesori pentru participare la proiectul COMENIUS

  • abilitati deosebite de comunicare in limba de lucru a proiectului (limba engleza) cat si limba de comunicare a partenerilor (limba franceza)
  • toleranta, flexibilitate, disponibilitate la dialog, socializare si lucru in echipa
  • experienta in organizarea si coordonarea de proiecte, activitati de voluntariat, excursii si alte activitati extrascolare
  • abilitati de lucru pe calculator (tehnoredactare, editare text, design fotografie, grafica, film)
  • disponibilitate la efort intelectual si adaptare la lucru sub presiunea timpului, spirit de initiativa, spirit de observatie
  • stare buna de sanatate
  • implicare in faza initiala de concepere a proiectului si de gasire a partenerilor externi

Selectia elevilor si a profesorilor participanti se va desfasura joi, 29 noiembrie 2012, la orele 11.00, in Amfiteatrul Colegiului.

Obiective:

  • constientizarea importanta valorilor culturale, sa dezvoltam in randul elevilor aprecierea si preocuparea fata de aceste valori, fie ca sunt autohtone sau straine;
  • incurajarea educatiei pentru toleranta si diversitate la nivel national si european prin folosirea unor surse variate despre creaturile fantastice in general si a imaginii vrajitoarei in particular, perceputa ca un personaj negativ de catre comunitate;
  • sprijinirea invatarii limbilor straine, imbunatatirea abilitatilor de comunicare in limba engleza si franceza, cat si in limba materna;
  • dezvolarea abilitatilor de documentare, cercetare, selectare, analizare si prelucrare a datelor;
  • dezvoltarea competentelor digitale prin folosirea de noi tehnologii, incurajarea creativitatatii , exprimarii artistice, stimularea curiozitatii intelectuale;
  • imbunatatirea activitatii de predare si invatare folosind rezultatele proiectului, impartasirea si implementarea de bune practici scolare si promovarea unei bune colaborari intre institutiile scolare si profesorii acestora pentru schimburi culturale si educationale de lunga durata.

Activitatile deja parcurse:

  • s-a stabilit grupul de elevi participanti la proiect, s-a desfasurat o video conferinta de prezentare a ambelor grupuri de participanti
  • s-a initiat schimbul de corespondenta intre elevii nostri si elevii de la College Georges Courteline, din Paris, Franta;
  • Profesorii Mihaela Dobos, Denisa Manoiu si Anca Voicu au asistat elevii in stabilirea unei bibliografii de studiat pentru desfasurarea primei etape, de documentare, a proiectului si a intocmirii fiselor de lectura;
  • pregatirea mobilitatii care se va desfasura intre 24 martie-6 aprilie 2013